Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ik kom niet verder

  • loes

    amateria:

    weights en balance puzzle

    ik krijg de goede balans niet

    de ballen gaan steeds stuk

    weet wel dat het er 3 moeten zijn 2 houten, 1 ijsbal

    kan iemand mij hier mee helpen?

  • Ernst

    je moet goed omrekenen. Er is als tegengewicht, 4 houten onder, 3 houten boven en 1 kristal.

    Kijk dan goed naar het omrekenen in J'nanin (de eerste wereld), waar je ook de lift vond.

    1 op 1 voor het tegengewicht lukt niet, omdat daar te weinig stukken voor zijn. Je hebt al 4 houten delen aan de onderkant. Dus reken eerst het tegengewicht naar één “schaal”, bevoorbeeld alles in hout (dus 4+3=7 hout + 1kistal= …. hout). En kijk dan naar hoeveel je het linkergewicht moet maken. Dus ik zou niet zo zeker zijn van je gedachte met 2 houten en 1 ijsbal.

    Ik wil niet te veel vertellen anders is het niet meer leuk (ik hoop dat ik dat nu al niet heb gedaan). Maar als je vast blijft zitten, moet je het maar melden

  • loes

    ernst,

    heel leuk dat je gereageerd hebt, maar ondanks je uitleg kom ik niet verder.

    wil je me verder helpen?

  • Jeroen

    Wil je het dan ECHT weten??!!

    NIET zelf uitzoeken???!!!!

    2hout 1metaal

    Dat je dat nou zelf niet uit kan dokteren…………….!

  • loes

    dat heb ik al geprobeerd maar dat lukt me niet ben al 3 weken met dit probleem bezig. Wat doe ik dan fout??????????

  • Ernst

    Ok … als je al 2 hout 1 metaal hebt geprobeerd (dus ook één stuk weg laten uit het geheel, je hebt dus in totaal maar 7 stukken!)… dan is er maar één mogelijkheid wat ik kan verzinnen wat je fout doet ….

    Je moet het wiel links zetten. Dus als je op het platform staat, moet je de bovenste schuif rechts zetten en de andere twee links. Dan zal het wiel (het draaipunt van de “loop”) links komen te staan.

    Dan moet het echt lukken!!

    En anders moet je echt even goed opletten dat je niet hout als metaal ziet en andersom … ze lijken wel een beetje op elkaar.

    Nou, nu is heel deze puzzel uitgekauwd … de rest moet je zelf maar doen ;-)

    SUCCES!!

  • loes

    Nu deze puzzel is nog steeds niet uitgekauwd.

    Ik heb de donkere kristal en de 2 lichte houten stukken op

    verschillende manieren geprobeerd. Op het platform staat het

    wil links. En toch lukt het mij niet ! Dit wordt echt “Ernst”

  • Ernst

    Pas op hè …. niet spotten met mijn naam!

    ;-)

    Nee hoor … ok … blijkbaar doe je nog steeds wat fout (verrassingen), maar er zijn maar weinig mogelijkheden over. De manieren, hoe je de stukken plaatst maakt niet uit. Als het platform links staat, is er maar één manier: Je gebruikt toch niet de goede stukken ben ik bang … tenzij er nog iemand op dit forum is die iets anders kan verzinnen ….

    Jammer genoeg klinkt het donkere kristal verdraaid veel als het metale deel, dus dat doe je, neem ik aan, gewoon goed. Ik heb het nog eens gespeeld om te controleren of ik stiekem toch niks fout voorzei, maar volgens mij doe ik dat niet, dus hier heb je de echte “walkthrough”:

    Loop over het pad rechts van het water, naar het huisje achterin.

    Open de deur

    Loop nog een stuk naar binnen

    Je ziet nu 6 stukken liggen.

    Pak de eerste en leg die op de halve bol aan je rechterkant (dit is de metale)

    Pak de tweede en leg deze er ook op (dit is de houte)

    Pak de vijfde en doe hetzelfde (ook dit is de houte)

    loop uit het huisje

    ga op het platform staan

    haal de hendel helemaal links over zodat het platform omhoog gaat

    Haal van de 3 hendels die bovenelkaar staan, de bovenste over. Je ziet nu het wiel naar links gaan.

    Haal de rechterhendel over. Nu zie je een glazen bol worden gemaakt en deze zal naar beneden rollen. En uiteindelijk ook over de brug.

    Als het nou nog niet lukt weet ik het echt niet meer.

    Ernst

  • loes

    Hartstikke bedankt voor je uitleg. Ik zat er heeeeelemaal naast.! :D

    Heb die donkere stenen steeds voor hout aangezien.

    Was hier ook nooit uitgekomen.

    Ik vind dit een prachtig spel en ben blij dat ik nu verder kan.:)

    Groetjes Loes