Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Voltaic Age

  • loes

    Wie helpt mij verder, ik zit vast in de lava room

    Begrijp niet hoe ik de rode knop moet bedienen.

    Loes.

  • Ernst

    Deze knop komt twee keer voor, dus ik weet niet welke je hebt, maar je moet hem opzij schuiven en dan loslaten …. dan gaat ie vanzelf

  • loes

    Steam Valves & Gauges puzzle.

    Deze puzzel is wel heel erg technisch. Kunnen jullie mij misschien in

    eenvoudige taal uitleggen wat hiervan de bedoeling is?

    Ik wacht in spanning af.

    Loes

  • Ernst

    Sorry hoor … maar hoe weet je al die namen door alleen het spel te spelen??? Ik kom er later pas achter als ik me ga “verdiepen” in het spel … of als ik een walkthrough doorlees …

    Of ben je gewoon goed in engels?

    Maar over je puzzel:

    Vanuit de lava kamer komt warme lucht … daar is de kamer in ieder geval voor. Er is ook zo'n leuke luchtballon en toch is die niet opgeblazen. Er is dus blijkbaar een bepaalde druk voor nodig. Die is er blijkbaar niet als je aan die “schijf” draait aan de zijkant van die ladder (op de pijp). Je kan de druk verhogen door van die valves dicht te draaien. Als aan die schijf draait, komt er stoom uit, maar de ballon wordt nog steeds niet opgeblazen …

    Dus: Je moet een juiste druk zien te vinden. Als er genoeg druk is kan je overigens ook nog omhoog. De juiste druk is aangegeven door een rode lijn op de drukmeter. Kijk eerst hoeveel druk elke valve geeft … en probeer dan een combinatie te maken voor de juiste druk en draai dan aan de schijf waar ik het eerder over had

  • loes

    Ernst.

    Helemaal mis! ik ben helemaal niet goed in engels. Ik kijk ook op walktrough

    en probeer er wat van te begrijpen. hahaha :D

    Maar deze puzzel blijft moeilijk voor me. Ik ben nog niet verder.

    Over die valves, als ik ze dichtdraai en de hefboom beweeg, zie ik niet dat de

    drukmeter in beweging komt. Ik krijg ook geen stoom!! Er gebeurd ook niets als

    ik aan de schijf draai (op de pijp).

    Ik doe vast iets fout. Kun je me hiermee helpen?

    Ik wacht in spanning af. Loes.

  • Ernst

    ah!! Ik kreeg de indruk dat je al verder was …. Nee … jij moet eerst nog stoom krijgen (naar iets warms dus, zeg maar heet). En dus kan je hier nog niks doen. Als je vast zit … het is handig even verder proberen te lopen dan de valves. Dan bedoel ik; Echt verder :) succes!

  • loes

    Het is gelukt. Voltac Age voltooid! Wat prachtig zeg dat airship door die ballon

    heen en verder. Mooi gedeelte. Wat was het nou, ik heb in de lavakamer iets

    over het hoofd gezien daarom kreeg ik geen stoom en kreeg de lava niet meer

    weg terwijl ik er nog in zat.

    Loes

  • Ernst

    Gefeliciteerd … zie je … het is allemaal niet zo moeilijk :)

    Welke werelden moet je nou nog?

  • McDavid

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier, maar ik zit ook met een probleem in Voltaic Age;

    als ik begin in de 1e kamer met de gesaboteerde rode knop dan lijkt het goed te gaan. Ga ik nu naar beneden dan volg ik de aanwijzingen voor deze kamer. Kom ik echter terug in de 1e kamer, dan moet ik 2 tikken horen tegen de wijzers van de klok in met de rode knop. Als ik dit doe, dan schuift de knop gewoon terug naar beneden zonder dat de lava in de ruimte terug komt (waar nu wel de ventilator draait). Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe??!! Eén van jullie?

    Bedankt vast!

  • McDavid

    Oké, ik ben er al uit! Ik heb ff een Engelstalige wt opgezocht en daar stond in dat de rode knop als laatste nog naar links moest; dit stond niet in de Ned. wt. Tnx anyway!