Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

waar gaat het eigenlijk om

  • Bram

    Ik heb mezelf een cd-rom aangeschaft van van real myst. Ik hou wel van wat puzzelen en knobbelen.

    Ik dwaal wat rond en druk wat knoppen in en ontdek van alles. Maar wat is nou eigenlijk de clou van het spel.

    Domme vraag misschien, maar kan iemand me wat meer vertellen.

    alvast bedankt.

  • Ernst

    Heel goed dat je Myst hebt aangeschaft! Er is echter geen echte clou … ik kan dus niet zeggen …“je moet een sleutel hebben en dan zal je het ultieme geluk vinden” ofzo …

    Maar misschien kan ik wat verduidelijken:

    Als het goed is begint het spel een beetje vaag. Je ziet een man vallen tussen de sterren en er wordt wat vaag gepraat … een boek met een schermpje en als je daar op clickt (d.w.z. je hand op legt) kom je op die plek. Daar sta je dan … je weet niet waar je bent, je weet niet waarom je er bent en je weet niet wat je moet doen. (verduidelijkt een hoop voorlopig :)

    Dat is nou alleen het leuke. Je moet je dus voorstellen dat jij die man bent die daar in het begin viel (het kan trouwens ook een zij zijn …), stel je voor … hij zou ook niet weten hoe, wat en waar. Dus je gaat puzzelen … je komt een briefje tegen … je probeert wat … worden dingen gezegd … je leest wat … en langzaam maar zeker kom je iets te weten over wat dit eiland is. Waarom er mannen zitten in die boeken. Wat die boeken er sowieso mee te maken hebben.

    Je komt dus achter een hele geschiedenis van … uhm … “iets” … een beschaving misschien …

    Ik hoop dat ik hier een klein beetje verduidelijking geef.

    Het tweede deel (Riven) en het derde deel (Exile) hebben overigens wel een duidelijk doel. Het eerste deel is dus meer een kennis making met een enorme wereld die nog te ontdekken is.

    Veel plezier met het spel.

    PS: In mijn boekje wat bij Myst zat (de gewone oude versie):

    You have just stumbled upon a most intriguing book, a book titled Myst. You have no idea where it came from, who wrote it, or how old it is. Reading through its pages provides you with only a superbly crafted description of an island world. But it's just a book isn't it?

    As you reach the end of the book, you lay you're hand on a page. Suddenly your own world dissolves into blackness, replaced with the island world the pages described. Now you're here, wherever here is, with no option but to explore…