Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

myst revelation (pc-chrash)

  • gadjo

    hoi mede-mysters….ik lees op dit forum dat er nogal vaak problemen zijn met revelation (in combinatie met ati-radeon 9200 series)…en dan met name de xp-gebruikers onder ons…1.=kijk op de 1-ste disk en zoek de drivers voor xp en installeer die……2 = ga naar configuratie-scherm kies dan syteemeigenschappen….

    klik op geavanceerd…..klik dan (bij prestaties ) op instellingen….klik ook daar op geavanceerd….klik bij virtueel geheugen op wijzigen……waarschijnlijk staat er (standaard) 324 MB bij de begingrootte en iets van 768MB (bij maximale grootte)..

    Verander deze waarden is respec. 2800 en 3000 (ik heb een vaste schijf van 80 Gb dus bij kleine harde schijven kan dit niet)…nog even op instellen klikken en weer opnieuw opstarten…..even uitleggen wat er precies gebeurt…..Hiermee vergroot je het wisselbestand dat xp gebruikt voor de grafische kaart …standaard staat die nogal laag ingesteld bij xp ,maar bij grote schijven kan je die dus makkelijk vergroten naar 3 Gb….mijn systeem bleef herhaaldelijk chrashen dus heb ik het uitgezocht en tot deze oplossing gekomen…

    Dus…voor iedereen die dit probleem ook heeft …dit is (een van de ) oplossing(en).

    en speel ze…………

  • marion

    Hij blijft maar aangeven dat ik mijn bits niet goed heb ingesteld..terwijl ze echt wel op 32 staan zoals hij aangeeft…ik word er niet goed van..hoe los ik dit nou op…weet iemand dat….?

  • marion

    even de juiste foutmelding hieronder..misschien word het dan nog duidelijker.

    Directx cannot create the device for Ares. Get sure your desktop is in 32 bits mode.

    ( the onlu bit depth supported bij this version of Ares)

    Filneme /mysty/graphic/ares/privete/directx/scr/ares/api_device. cpp

    LineNo:306

  • gadjo

    Hoi Marion, Als je voordat je met het spel begint in opties kijkt–>submenu video-opties vindt je scherpte/diepte …ik heb die uitgezet…probeer dateens en werkt dat niet post ff terug met je pc gegevens …succes……….gadjo….

  • marion

    Ik heb toevallig het probleem opgelost…hij geeft de fout melding niet meer aan…alleen nu start hij gewoon helemaal niet op..ik las in het boekje dat het kon zijn dat je pc niet geschikt was voor dit spel..je dvd speler….zal het dan toch zijn dat ik dat probleem ook heb…;-(((

    Dat zal toch balen zijn…een prachtig spel hebben en niet kunnen spelen….wie weet wat ik kan doen om te kijken of het toch lukt..heb niet echt veel verstand van pc's maar ben wel bereid om mij er een beetje in te verdiepen..de instalatie ging trouwens zonder problemen…

  • marion

    ook op de pc van mijn vriend doet hij niets…het instaleren lukt zelfs niet..hij loopt bij hem helemaal vast..balen hoor.

    Ik ga het spel inleveren en vragen of er ook een anderen is ..zo niet dan heb ik een boel pech..