Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Myst III de lava puzzel

  • Mirjam

    Oke ik ben dan geen doorgewinterde gamer maar de myst spellen vind ik geweldig.

    Nu ben ik met de lavapuzzel bezig en ik weet dat ik een hendel moet draaien maar hoe en wat ik ook doe het lukt niet. De hendel komt naar boven maar draaien ho maar. Heeft iemand een tip hoe dit zou moeten lukken.

  • Chris

    Mirjam schreef:

    >

    > Oke ik ben dan geen doorgewinterde gamer maar de myst spellen

    > vind ik geweldig.

    > Nu ben ik met de lavapuzzel bezig en ik weet dat ik een

    > hendel moet draaien maar hoe en wat ik ook doe het lukt niet.

    > De hendel komt naar boven maar draaien ho maar. Heeft iemand

    > een tip hoe dit zou moeten lukken.

    Lava-puzzel

    Spring in het gat en je komt in de lava-controlekamer.

    Vóór je is een deur. Klik op het sluitmechanisme rechts van de deur en dan op de rode hendel om de deur te openen. Aan de ander kant van de deur is de splitsing van gangen vanwaar je eerder deze deur niet kom openen. Je hebt nu een makkelijke verbinding met dat deel van Voltaïc, maar ga nu niet door die deur.

    Ga de korte ladder af, die je in het midden van de kamer ziet. Kijk door het kleine ronde raampje in de deur. Je ziet hete gesmolten lava.

    Klim weer omhoog. Kijk hier door het raam. Rechts boven zie je een ventilator, die de hete lucht van de lava door de buizen naar het luchtschip met sturen. Ook zie je enkele tandwielen. Vóór het raam is een mechanisme met een rode knop. Pak de knop vast en draai hem tegen de klok in, tot je 2 keer een klik hoort. Laat de knop dan los. De knop zal dan zelfstandig ronddraaien en de lava wordt uit de kamer afgevoerd.

    Ga nu de ladder weer af en loop naar de deur. Kijk door het raampje en je ziet dat de lava weg is. Open de deur. Loop verder tot bij een soortgelijk bedieningsmechanisme met rode knop onder de ventilator. Grijp de knop beet en beweeg hem met de klok mee. De poort rechts komt naar beneden. Schuif de knop dan door het midden naar links. Het grote tandrad gaat naar links en maakt contact. Beweeg de knop tenslotte tegen de klok in. Het looppad gaat nog verder omhoog. Je kunt nu de controles van de ventilator bereiken aan het einde van het looppad. Haal de hendel over en de ventilator begint te draaien.

    Loop daarna terug naar de rode knop en beweeg hem met de klok mee om het looppad weer te laten zakken. Schuif de knop naar rechts, dan tegen de klok in en tenslotte terug naar links.

    Nu kun je de kamer verlaten.

    Draai de knop boven weer tegen de klok in om de kamer weer met lava te vullen. De ventilator draait en zal de hete lavalucht door de pijpen sturen.

  • Sarah

    Bij Myst III ben ik terecht gekomen in Amateria - The Age of DynamicForces.

    De achtbaan met de klokken is goed genomen, de ijsbal is van links naar rechts geschoten en ik sta voor de drie brugdelen, met de drie kubusachtige puzzles.

    De oplossingen heb ik al eerder verzameld, en door indrukken van de oplossingen 2 en 3 zijn inderdaad twee brugdelen dichtgegaan.

    Echter: oplossing 1 wordt niet geaccepteerd! Wat ik ook doe, het laatste brugdeel(of eerste, afhankelijk van de volgorde, waarin je het doet) gaat niet dicht.

    Volgens diverse cheats, die ik allemaal geraadpleegd heb, doet het er niet toe in welke volgorde je de toetsen indrukt, en bij welke brug. Dat blijkt, want oplossing 2 werkte bij de eerste brug.

    Nu kan ik de rode ronde deur in de dak van het gebouw voor mij niet in.

    Einde spel? Wie kan helpen?