Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Real Myst

  • loes

    Hallo Heren “”allemaal“”. Wat is het hier rustig.Daarom heb ik maar dit spel

    gekocht.En het is ook zo vreemd als je niets meer om handen hebt.

    Het is totaal wat anders zeg dit spel, ben er wat doorheen gelopen wat voor

    opdrachten er zijn en zo, maar ik vind geen aanwijzigingen.Er is geen verband, geen

    verhaal . Waar vind ik dat? Ik zie geen logica. Helpen jullie mij verder?

    Doei Loes.

  • Ernst

    hallo Loes “”allemaal“” … het is hier rustig … het is heel goed real-Myst te kopen (echt waar … jammer eigenlijk dat je eerst Exile hebt gedaan)

    maar uhm … logica …. probeer eens wat in de bibliotheek … luister goed …

    en oh ja … probeer het briefje te snappen wat je tegen komt …. verduidelijkt wat …. maar er is logica, alleen je moet eerst weten wat te doen, voordat je ergens zomaar aan gaat beginnen ….

    oh wat ben ik weer duidelijk :-)

  • loes

    Sorry hoor, maar je praat al net zo als het spel Myst, vaag.

    Daar schiet ik toch niets mee op?

    Natuurlijk heb ik dat briefje al gevonden, maar ik kan er niets mee. Het is toch

    niet de bedoeling dat ik al die boeken moet lezen? beetje moeilijk. Zie ook wel

    tekeningen maar die zeggen mij niets.

    Ik wacht maar weer op bericht.

    Loes.

  • Ernst

    Ok … ik zal proberen wat duidelijker te zijn. Dat briefje kan je namelijk wel wat mee, ik zal het vertalen:

    Catherine,

    Ik heb een zeer belangrijk bericht voor je achter gelaten in onze voor-kamer naast de haven. Voer het aantal “marker-switches” op dit eiland in om het bericht te lezen.

    De jouwe,

    Atrus

    Dus … dat belangrijke bericht kan je gaan luisteren in een kamer naast de haven. Probeer die kamer te vinden en ga daar een beetje op onderzoek uit. Daar zal je ook begrijpen wat een marker-switch is. Tip voor het vinden van deze kamer: Je was heel warm toen je aankwam op het eiland Myst.

    In de bibliotheek … je kan de boeken doorlezen, maar ik zelf vond het de eerste keer ook niet verduidelijkend …. blader ze in ieder geval door, zodat je een indruk krijgt van wat erin staat.

    Belangrijker zijn die twee boeken die apart liggen … die rode en die blauwe … probeer daar vooral wat mee

    Nou ik vind dat ik alweer veel te veel heb gezegd …. probeer het zelf voorlopig, want anders kan ik je wel een walkthrough opsturen ;)

    Succes ermee!

  • loes

    Je hebt er een mooie vertaling van gemaakt. Ik heb het ook gevonden.

    Maar hoe het nu verder moet blijft een ???? voor mij.

    Loes.

  • loes

    Hallo, waarom hebben jullie nog niet gereageerd?

    Jeroen, Ernst……:)

    Loes

  • Ernst

    je moet wel zelf IETS doen ;)

    Ok … nog twee hinten:

    “tower rotation”

    “alles aan de muur in de bibliotheek”

    Echt waar … hier moet je echt mee verder komen. En als je vast zit, moet je er toch nog maar eens aan denken … en nog eens … enz …

  • Jeroen

    Ja,hallo zeg………….wie speelt er hier nou Myst?

    Onderzoek, klik dingen aan en uit, haal handels over en kijk of er wat gebeurt, bekijk goed de kaart aan de muur in de bibliotheek.

    Voorbeeld: Je ziet de raket.

    Je ziet ook dat er stroomkabels naartoe lopen.

    Volg die kabels

    Waar komen ze vandaan?

    Uit een huisje

    Ga naar binnen en ontdek de stroomgenerator

    Klik wat knoppen aan en zoek uit wat er gebeurt.

    Dat is een puzzel………!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dassalles

    Myst is niet zo moeilijk als het lijkt.(nou ja………….)

    Toedeledokie

    Jeroen

  • Jeroen

    Ja,ik zit niet de hele dag achter de computer…………. Ik was effe uit eten. Even wat vieren. Ik heb nl een NIEUW HUIS !!!!!!!!!!!!!!!!! JIPPIE!!!!!!!!!!!(per 1 juni)

  • loes

    Nou dat is zeker een reden om te vieren. Gefeliciteerd!

    Loes